28 Dis 2021

15 Dis 2021

, , ,

Kita Buat Apa Yang Allah Suruh,.

"Allah suruh."

"Allah dah kata. Allah tinggikan darjat lelaki (suami) kerana memberi nafkah kepada perempuan (isteri)."

"Minta."

"Minta macam kita minta duit dari mak ayah kita."

"Kita minta elok-elok."

"Kalau hari ini tak bagi. Minta lagi esoknya."

"Kita minta sebab kita sayang. Nak suami kita selamat."

"Takut di akhirat nanti suami kena siksa sebab tak bagi nafkah."

Sahabat. Kita jadi isteri. Minta sajalah belanja dapur, diri kita dan anak-anak dari poket suami.  Minta macam kita minta duit dari mak dan ayah. Selagi tak dapat. Kita merengek. Buat-buat merajuk. Usahakan sampai berjaya.

Jangan kerana kita berniaga online. Kerja makan gaji. Dapat harta pusaka. Kita biarkan suami kita tidak keluarkan duit nafkah. Mungkin kita nak jadi insan mulia. Redho apa sahaja. 

Niat yang baik itu kadang mengundang musibah. Allah tak suruh begitu. Allah suruh lelaki menafkahi wanita. Allah tinggikan darjat lelaki kerana menafkahi wanita.

Jatuh martabat lelaki yang mencuaikan tanggungjawabnya. Bermula dengan rasa tenang mendapat redho isteri yang tidak menuntut nafkah.

"Allah suruh"
 Isteri. Minta duit belanja dari suami. Usah malu-malu. Usah kasihan dengan mata kasar. Kasihan dengan mata hati.

Kasihannya suamiku jika dihisab nanti. Malaikat memberitahu dihadapan Allah. Dia suami zalim.

Tidak membelikan untuk isteri pakaian baru untuk hari raya.
Tidak membelikan untuk isteri syampoo hingga isterinya bau hapak.
Tidak membelikan makanan hingga isterinya bekerja dan menafkahi dirinya.
Tidak menyediakan belanja anak-anak. Hingga isterinya menangis malu menolak permintaan anak-anak.

Nah. Buka luas-luas mata hati. Jangan kerana sempitnya rezeki kita rasa lemas dan ingin terjun ke tasik. Nanti betul-betul lemas dibuatnya.

Perlahan-lahan cuba minta nafkah dari suami. Dari seringgit dua kepada puluhan ringgit sehari. Minta dan terus minta setiap hari. In syaa Allah rezeki suami akan semakin lapang kerana diberkati Allah. 1 ringgit belanja untuk isteri adalah wang yang sangat baik nilainya di sisi Allah. Kerana si suami telah menunaikan hak isteri. Menunaikan tanggungjawab suami. Mendapat pahala sedekah kepada keluarga.

Pesannya cuma 1.

Isteri. Mintalah duit belanja dari suami.
#anumdarters
Share:
Read More
, , ,

Wordless Wednesday

RABU. 

Jadilah orang yang paling ikhlas, bukan paling baik. Kerana dalam baik belum tentu ikhlas tapi jika ikhlas pasti ada kebaikannya 

Aamiin...๐ŸŒน

#anumdarters 
#rnadarters 
#homesweethomerna 
#blogger 
#sharing
#wednesday
Share:
Read More

17 Nov 2021

, , ,

My Bday 2021

Yeay...semalam adalah hari Kelahiran saya yang ke 39 tahun.... [tak pe...itu hanya sekadar angka..yang penting maintain hokeh...tapii dalam hati...uwaaaa... haku dah tua....hihihiiii] 

Terima kasih kepada yang wish kat saya Happy Birthday dan mendoakan kebaikkan mengiringi perjalanan saya dan keluarga...[doa yang sama juga saya mohon untuk semua]... dari panggilan telefon... msg..whatsapp.. wechat...IG sampai lah ke FB... [wahhh hebatkan teknologi sekarang nih] tq tq soo much...hanya Allah yang tahu kegembiraan saya kerana diriku terasa sangat dihargai.... [tiba-tiba....erkkk...]

Syukur kepada Ilahi kerana masih memberi saya peluang untuk bersujud kepadaNya lagiii dan menikmati indahnya alam ini dan mengenali serta mendalami dgn lebih dekat dan jauh akan kehidupan di muka bumi ini... Kerana di setiap saat dan waktu itu sebenarnya ada pengajaran yang perlu kita pelajari dan fahami...Insyaallah 
#anumdarters
#blogger
#rnalife❤
#homesweethomerna❤
Share:
Read More

10 Nov 2021

, ,

Perempuan Cantik

Perempuan yang cantik itu banyak. Tapi perempuan yang boleh ada di saat kau terjatuh dan masih setia menyokong, itu sukar dicari ganti.
Hargailah mereka selagi Tuhan masih beri peluang untuk punya dia. ๐Ÿ’• 

Lagi-lagi isteri! Isteri untuk disayangi, dilindungi, dicintai dan diberikan hak mereka sebagai seorang isteri.

Hentikanlah perbandingan seperti ini. Hentikanlah perbandingan yang menunjukkan isteri sekarang malas dan tak suka tolong suami.

Hakikat sekarang, isteri kerja sama kuat dengan suami.

Jika mereka suri rumah, mereka lebih bekerja kuat.

Jika mereka suri rumah dan berniaga sambilan, mereka bekerja
lebih kuat.

Jika mereka bekerja, menjadi suri rumah dan berniaga sambilan, mereka bekerja sangat sangat kuat.

Isteri dulu dan zaman sekarang fungsinya sangat berbeza.

Mereka berfungsi mengikut zaman, bukan berfunsi kengikut ketetapan suami.  Bukan begitu.

Hargai isteri.

Jika mereka tak sempat masak sedap, kita belikanlah
makanan sedap untuk merea.

Jika mereka tak sempat kemas rumah, kita bantulah
kemaskan rumah untuk mereka.

Jika mereka letih, kita jadilah tukang urut mereka.

Jika mereka sedih, kita jadilah penenang mereka.

Membandingkan isteri dulu dan sekarang hanya
dilakuakn oleh orang bodoh dan suami yang merasakan
ini adalah perbandingan wajar adalah lebih bodoh lagi.

Kredit : Mohd Firdaus Jailan
#tukangfikir
#anumdarters 
Share:
Read More
, , ,

Wordless Wednesday

๐Ÿ’•๐Ÿ’SALAM HARI  RABU๐Ÿ’•๐Ÿ’

Ya Allah, kurniakan kepada kami sebelum kematian taubat, ketika kematian syahadah, setelah kematian jannah.

Ya Allah kurniakan kepada kami husnul khatimah, Ya Allah kurniakan kepada kami saat kematian itu kami sedang sujud kepada kamu ya rab.

 Ya Allah, kami pohon kepada Mu di tetapkan pendirian kami saat di soal oleh malaikat munkar dan nakir itu

 Ya Allah, jadikanlah kubur kami diantara taman kepada taman syurgaMu dan usahlah kamu jadikan kubur kami diantara gaung diantara gaung neraka Mu Ya Allah..

๏บ๏ปฃِ๏ปดْ๏ปฆُ ๏ปณَ๏บŽ ๏บญَ๏บَّ ๏บ๏ปŸْ๏ปŒَ๏บŽ๏ปŸَ๏ปคِ๏ปดْ๏ปฆ

#anumdarters
Share:
Read More

22 Okt 2021

, , ,

Kalau saya tanah

① Unsur Tanah → Anak ke 1 , 5 , 9
② Unsur Air → Anak ke 2 , 6 , 10
③ Unsur Api → Anak ke 3 , 7 ,11
④ Unsur Angin → Anak ke 4 , 8 ,12
'
① TANAH๐Ÿฆ‹
- Pendiam
- Pendengar yang baik
- Penyabar & setia
- Tak mudah membangkang
- Dengar kata & boleh bawa
bincang
- Berpewatakan manis
- Lembut hati
- Suka memendam rasa & sensitif
- Tak banyak kerenah
- Tak cerewet
- Menghormati orang lain
- Rendah diri & tak sombong
- Tak suka pendam rasa marah
sampai tahap boleh meletup
- Lambat dalam menyelesaikan 1
tugasan
'
② AIR .๐Ÿฆ‹
- Sentiasa tenang & menyejukkan
perasaan orang lain
- Buat kerja dengan teratur , teliti
& pantas
- Keras kepala , sukar dilentur &
dibentuk
(Asyik dia jaa nak menang)
- Manja , lembut hati & sensitif
- Air yang tenang jangan disangka
tiada
buaya
(Mood yang selalu berubah ubah)
'
③ API .๐Ÿฆ‹
- Semangat yang tinggi , sangat
aktif
& berkobar kobar
- Sangat teliti & berwaspada
- Suka mmenyakat & mengenakan
orang lain
- Panas baran & mudah melukakan
hati orang lain
- Kuat cemburu
-nmpk pendiam + sombong tapi
baik hati
'
④ ANGIN .๐Ÿฆ‹
- Melembutkan hati orang lain
- Agak susah untuk mengendalikan
keadaan
- Tidak suka berkongsi apa-2
masalah kepada orang lain
- Pendiam & agak pemalu dengan
orang
yang tak dikenalinya
- Suka membuat haluan sendiri
-penyayang

#KloSayaTanah ๐Ÿ˜Š
#anumdarters 
Share:
Read More

29 Sep 2021

, , , ,

Al FATIHAH

SETIAP PAGI, SEDEKAHKAN AL-FATIHAH BUAT DIRI SENDIRI ๐ŸŒธ
Pernahkah anda menghadiahkan Al-Fatihah buat diri sendiri?
Jika belum, lakukanlah mulai hari ini kerana ia pembukaan ia penawar ia adalah sebaik² hadiah untuk Ruhani kita. Ia adalah makanan bagi ROH kita,

CARA MENGAMALKANNYA :

Setiap pagi apabila kita bangun dari tidur...

"Beri salam" pada diri sendiri dahulu. Lalu panggil nama PENUH kita dengan lembut 3 kali. Kemudian sentuh dada kiri kita ( jantung ) sambil mengucapkan : 

" ALHAMDULILLAH "

Katakanlah, aku hadiahkan Al-Fatihah ini untuk diriKu sendiri, lahir dan batinku, Yaa Allah jagalah hamba-Mu ini, lindungi hamba-Mu, Jadikanlah hamba Penjemput rezeki Allah yang berlimpahan seperti air sungai yang mengalir tiada hentinya..
Aamiin Ya Allah. 

Lalu  baca surah" Al-Fatihah 1x.

Lakukan mulai hari ini kerana mungkin sudah lama atau tidak pernah anda menghadiahkan Al-Fatihah pada diri sendiri, lakukan dan nikmatilah RASAnya…
#anumdarters 
Share:
Read More

28 Sep 2021

, , ,

Pinjaman

Sekitar 4 Tahun lalu..
Sahabat saya meminjam duit..
Tidak banyak
Sekitar Rm1000..
Dengan alasan untuk  mengubati anaknya..
Dan berjanji..
akan dibayar bila dapat gaji..
Saya berikan..
Dengan Niat menolong..
Sebulan kemudian..
Tibalah saat Gajian...
Saya menunggu...
Dengan harapan..
Sahabat saya Akan melunasinya..

Bulan pertama tak ada khabar..
Hingga bulan ketiga...

Sampai suatu saat..
Saya melihatnya..
Menggunakan Motor Baru...
Dan Baru saja selesai...
Belanja disupermarket.
Dengan barang Belanjaan yg cukup banyak..

Keesokan Harinya..
Saya cuba hubungi..
Dengan niat menanyakan Kabar..
Namun...
Telefon saya tidak di angkat..
Saya wassap......
Namun tidak dibalas..
Hingga 5 hari...

Suatu ketika disebatang jalan
Tidak sengaja kami bertemu..
Seperti biasa..
Saya bertanyakan kabar..
Dan pada akhirnya saya bertanya..
"Bro, aku nk guna duitlah.. "..
Boleh tak hutangnya dibayar segera"
Dengan lemah lembut..
Dan penuh senyuman..

Namun...
Dia membentak saya dengan Kasar...
Seraya berkata:

"KALAU AKU  ADA  DUIT,AKU SUDAH BAYARLAH..
TAK PERCAYA SANGAT"

lalu dia Pergi....

Sekitar 2 minggu kemudian..
Saya Ke tempat kerjaa ...
Tak sengaja melihat...
Dia sedang mengeluarkan duit dri mesin ATM..
Dan ternyata...
Duit yang dikeluarkannya agak banyak .

Berkali kali...
Saya melihatnya Hidup Mewah..
Namun tidak mampu..
Membayar Hutang...

Dan sekarang ..
Sudah 4 tahun lebih...
Sayapun sudah tidak berharap..
Hutang itu akan dibayar..
Kerana setiap kali saya hubungi..
Tidak ada jawaban...
Dan selalu menghindar...

Saat itu ..saya seperti pengemis ...
Yang Meminta minta duit saya sendiri...

Sampai disini..
Saya hanya ingin..
Kalian yang memiliki hutang..
Agar segera melunasinya...
Kerana..
Kekecewaan Orang yang kalian Hutangi. ...
Sama seperti yang saya alami...
Tatkala kalian Menunda nunda..
Dalam membayar hutang...

Hiduplah...
Dengan apa yang kalian Miliki...
Dan Jangan memaksakan diri..
Meraih Kemewahan..
Dengan menyusahkan orang lain..

SEDERHANA dengan HORMAT...

Jauh lebih MULIA...

Dari KEMEWAHAN sebuah PINJAMAN..
#anumdarters 
Share:
Read More

22 Sep 2021

, , ,

JANGAN SUKA MENILAI ORANG

JANGAN SUKA MENILAI ORANG
Kita manusia banyak kekurangan. Kita bukan Tuhan yang boleh menilai baik buruk seseorang. Kita hanya pendosa tanpa noktah. Sudah sempurnakah kita hingga mampu menilai buruk orang?. Lebih baik fokus audit dalam diri, jangan sibuk jadi juruaudit hidup orang lain. Apabila kita selalu melihat keburukan orang lain lebih daripada keburukan diri sendiri, bermakna kita sedang menuju kehancuran hidup kita.

Perlu di ingat.. berilmu atau berlatar belakang baik bukan lesen untuk bersangka buruk dan memandang hina orang lain. Kita juga manusia yang tidak sempurna yang kadang2 tersalah sangka atau tersilap pandang terhadap orang lain juga. Maka perlulah tetapkan di dalam hati agar selalu Husnu Dzhon. Belajar menghormati orang lain dan lebihkan hargai diri sendiri. Berhentilah berbicara tentang hal orang lain. Di hari perhitungan kelak, kita akan sibuk dengan hal kisah hidup kita sendiri. 

Hanya ALLAH yang Maha Mengetahui, mungkin mereka yang kita pandang rendah itu lebih baik dari kita. Takutilah pada orang yang diam saat kita sakiti. Jika mereka tak  berkata atau tak bertindak membalasnya, ALLAH lah yang akan membalasnya. Sentiasalah beristighfar dan memuji ALLAH dengan berzikir. Sama-sama kita muhasabah diri.
#anumdarters 
Share:
Read More

21 Sep 2021

, , ,

Tempat Favourite Jin

Dalam pemerhatian melalui pengalaman saya menghalau jin di rumah, makhluk itu gemar berada di beberapa tempat seperti berikut:

1. Di depan pintu tandas dan di dapur

Kenapa dengan tandas, itukan tempat dia. 

Kenapa di dapur? Kerana sumber makanannya di situ ialah tulang-tulang dan sisa-sisa makanan kita seolah2 kita menyediakan makanan untuknya. Sebab itu, sisa-sisa makanan harus diikat dalam plastik dan bekas2 makanan hendaklah terus dicuci sebaik sahaja selesai makanan melainkan kalau memang tuan rumah nak bela jin!

2. Depan Televisyen

Apa hubungan jin dengan Televisyen (TV)? Kerana syaitan atau jin dan maksiat bagaikan lagu dan irama yang tak dapat dipisahkan. Kalau ahli rumahnya selalu melihat maksiat melalui TV malah berpesta maksiat maka itulah tempat yang disukainya.

Ada sebuah rumah saya dipanggil untuk halau gangguan jin, apabila saya tanya pembantu rumahnya dia selalu melihat puntianak yang berjubah putih terbang dalam rumah dari dapur ke ruang tamu yang ada TV!

3. Jin akan tinggal di dalam bilik yang tidak selalu digunakan

Kes sebegini banyak saya temui. Di sebuah rumah dua tingkat, hanya tingkat bawah sahaja digunakan manakala tingkat atas jarang orang masuk tidur dan solat serta jarang sekali dibersihkan dan disapu lebih2 lagi didalam bilik itu ada pelbagai peralatan seperti mesin jahit, tilam dsbnya 

kehadhiran syaitan2 itu dapat  dikenalpasti kerana apabila kita masuk itu, terasa panasnya lain macam dan kadang2 orang2 yang masuk kedalam bilik itu terasa ada semacam jarum menyucuk mana2 anggota badannya  dan bermimpi 

Ada satu kes di sebuah rumah berdekatan Batu Caves, Selangor, rumah tersebut tidak diduduki sehingga lima tahun. Apabila saya masuk, saya mendapati ada jin di dalam sebuah bilik di rumah tersebut.

Oleh kerana itu, penyewa atau pembeli enggan menduduki rumah itu kerana berasa takut sedangkan perhiasan dalamannya begitu cantik.

4. Tempat yang ada alat muzik

Ada beberapa buah rumah yang saya pergi apabila ada gitar dan piano maka jin akan berada di situ kerana hubungan maksiat dengan jin terpisah tiada.

5. Di tempat yang ada gambar dan patung manusia atau binatang

Banyak hadis nabi Muhammad s.a.wasallam  menegaskan bahawa malaikat rahmat tidak akan memasuki rumah yang di dalamnya ada gambar dan patung, walaupun ianya hanyalah  gambar keluarga yang menerima ijazah digantung. 

Pernah satu masa saya melakukan rukyah terhadap seorang pesakit yang menglami ‘slip disc’  yang mana pada kebiasaan, bagi saya tidak sukar melakukannya tetapi kurang berkesan semasa pengubatan kali ini dilakukan. 

Selepas diperiksa rupa-rupanya terdapat patung dinasour atas almari di rumah itu. Sesudah buang patung tu dibuang, barulah penyakit pesakit tersebut pulih dengan izin Allah selepas sesi rukyah diadakan semula.

6. Penghuni rumah menggunakan tangkal, azimat, buluh perindu dsbnya 

Dalam satu peristiwa, saya pernah melakukan rukyah terhadap anak kecil yang kerap menangis. Apabila saya periksa, di dalam rumahnya memang ada jin tetapi apabila dihalau, ia tak mahu keluar. 

Saya bertanya kepada ayah anak itu, ada apa-apa yang dipakainya? Akhirnya, dia menyerahkan kepada saya azimat miliknya. Kemudian saya neutralkan azimat itu dan saya bakar. Barulah jin keluar dari rumah dan anaknya berhenti menangis.

7. Rumah yang disimpan barang-barang lama

Ada satu kes di mana seluruh ahli rumah tersebut sakit-sakit disebabkan gangguan jin di dalam rumah yang disimpan barang-barang dipuja seperti barang-barang lama tinggalan nenek moyang atau barang pusaka seperti keris, lembing, tombak, pengacip pinang dsbnya 

8. Tinggal berdekatan rumah yang ditinggalkan kosong

Jika rumah yang lama ditinggalkan kosong maka penghuninya bukanlah manusia  tetapi sebaliknya ianya akan dihuni oleh jin dan syaitan sebagaimana sabda nabi Muhammad s.a.wasallam yang mana pada akhir zaman ini terdapat banyak rumah syaitan.

Mudah-mudahan kita semua tidak terpedaya dengan tipu daya jin, iblis dan syaitan.

Cukuplah dahulu, lain kali saya tambah lagi ataupun tuan puan kongsikan pengalaman tuan puan untuk perkongsian kita  semua
Kredit: din dinz
#anumdarters 
Share:
Read More

10 Sep 2021

, , , ,

Tiada Paksaan Dalam Hidup

Memilih suami itu ibarat memilih akhirat kamu. Jadi pilih yang sebaik nya. Baik untuk dunia dan akhirat.

“Kalau kau rasa isteri itu beban, maka ia akan jadi beban dalam hidup. Tapi kalau kau anggap isteri sumber asbab rezeki, ia akan jadi 'magnet rezeki'.”

Nak rezeki sentiasa datang, dahulukan isteri lebih dari orang lain. Sebab bidadari kita tak pernah berhenti mendoakan dan dia adalah punca rezeki dalam rumahtangga. 

Jantung sebuah rumah adalah seorang isteri. Jika hatinya tak bahagia, maka seisi rumah akan kena tempias nampak tak bermaya. Maka para suami, sayangi isterimu agar di sentiasa gembira dan berdoa untuk kita. 

Kata Ustaz Ebit Lew,
“Syukur pada Allah pemberi rezeki. Tiada yang boleh beri sesuatu melainkan Allah. Terima kasih Allah. 

Belanja atas isteri dan keluarga sedekah paling besar nilainya. Nafkah wajib. Apa yang kita suka untuk diri, itu juga yang kita kongsikan dengan isteri.”

Buat isteri gembira, rezeki datang. Buatkan isteri rasa dihargai, rezeki melimpah. Sentiasa buat isteri seronok, rezeki datang tak disangka. 

Kawan-kawan, 
Jika terasa rezeki sempit, usah risau. Perbaiki hubungan dengan isteri dulu. Check mana yang terkurang. Gembirakan hatinya. Insha Allah, awak akan lihat rezeki datang dalam bermacam bentuk rupa. 

“A successful marriage requires falling in love many times, always with the same person.”

Begitulah. ๐Ÿฆ‹๐Ÿฆ‹
#anumdarters
Share:
Read More
, , , ,

Selamat Pagi Jumaat

Assalamualaikum wbt
Doa pagi jumaat 

                               
ุจِุณูۡ€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู…ِ ูฑู„ู„ู‡ِ ูฑู„ุฑَّุญูۡ€ู…َู€ٰู†ِ ูฑู„ุฑَّุญِู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ูŠู…ِ
ٍ
ุงَู„ْุญَู…ْุฏُ ِู„ู„ู‡ِ ุฑَุจِّ ุงู„ْุนَุงู„َู…ِูŠْู†َ ูˆَุงู„ْุนَุงู‚ِุจَุฉُ ู„ِู„ْู…ُุชَّู‚ِูŠْู†َ ูˆَู„ุงَ ุนُุฏْูˆَุงู†َ ุฅِู„ุงَّ ุนَู„َู‰ ุงู„ุธَّุงู„ِู…ِูŠْู†َ ูˆَุงู„ุตَّู„ุงَุฉُ ูˆَุงู„ุณَّู„ุงَู…ُ ุนَู„َู‰ ุฃَุดْุฑَูِ ุงْู„ุฃَู†ْุจِูŠَุงุกِ ูˆَุงู„ْู…ُุฑْุณَู„ِูŠْู†َ ูˆَุนَู„َู‰ ุกَุงู„ِู‡ِ ูˆَุตَุญْุจِู‡ِ ุฃَุฌْู…َุนِูŠْู†
                             
Ya Allah ampunkanlah dosa2 kami sama ada yang kami ketahui ataupnn  tidak ketahui,  berkatilah kami, rahmatilah kami, berilah kami hidayahMu agar kami sentiasa dekat dengan Mu.

Ya Allah terima kasih diatas kehidupan kami, nafas kami dan rezeki yang telah Engkau limpahkan kepada kami sehingga hari ini.

Ya Allah kuatkan kami dengan Ibadah dan amalan yang baik, jauhkanlah kami dari melakukan dosa dan maksiat. Jadikan kami sebagai hambaMu yang beriman dan beramal soleh. Mudah-mudahan hidup kami sentiasa berada dalam rahmat dan bimbinganMu.

Ya Allah jadikan hati kami lembut dalam menerima kebenaran.

Ya Allah jauhkan diri kami dari perbuatan yang akan mengeraskan hati kami, mudah-mudahan amal ibadah kami diterima disisiMu.

Ya Allah jauhkan kami dari sifat sombong terhadap sesama manusia.

Ya Allah jadikan kami hambaMu yang tawadhu', mudah-mudahan kami menjadi insan yang saling melengkapi dengan kelebihan dan kekurangan diri.

Ya Allah kurniakan kepada kami sifat malu yang dengannya kami dapat mentaati segala perintah Mu  dan dapat menjauhi segala laranganMu, moga moga sifat malu tersebut dapat menjuruskankan kami ke syurgaMu.

Ya Allah berilah kami kebahagiaan dan kesejahteraan di dunia dan di akhirat dan lindungilah semua insan yang kami sayangi.

Ya Allah ya Tuhan kami, kuatkanlah iman kami, tunjukkanlah jalan kepada kami untuk mendapatkan hidayah Mu. Mudah-mudahan kami menjadi insan yang taat kepada perintah Mu.

Ya Allah Ya Tuhan kami, kami berdoa memohon keredhaanMu untuk melaksanakan segala tanggungjawab yang telah diamanahkan kepada kami.

Ya Allah bukakanlah pintu hati kami bagi menerima segala kefahaman, curahkanlah hidayahMu agar dapat kami jadikan sebaik-baik penghayatan.

Ya Allah tunjukkan jalan yang benar untuk kami ikuti, jelaskan perkara yang bathil agar kami jauhi.

Ya Allah berilah kami sekeping hati yang selalu redha atas ketentuan Mu dan jauhkanlah diri kami dari sifat mementing diri sendiri.

Ya Allah jadikanlah keluarga kami permata dalam hidup kami, jauhkan  kami dari fitnah mereka. Sesungguhnya Engkau Maha mengetahui apa yang terbaik untuk kami.

Ya Allah pada pagi yang tenang dan penuh baraqah ini, kami bermohon agar dipermudahkan semua urusan kami baik dalam urusan Agama, Dunia atau Akhirat.

Ya Allah berilah kepada kami kekuatan dan kesabaran untuk menakluki setiap ujian yang mendatangi kami.

ُYa ุงู„ู„ู‡ kami memohon Ya ุงู„ู„ู‡, kurniakanlah kepada kedua ibubapa kami tempat yang istimewa di syurgaMu Ya ุงู„ู„ู‡ . َ

Ya ุงู„ู„ู‡ Ya Ghaffar ampunkanlah dosa-dosa kami, dosa kedua ibubapa kami, pasangan hidup kami, anak2 kami, kaum keluarga kami, guru-guru kami, sahabat-sahabat kami serta sekalian muslimin muslimat di mana saja mereka berada.

Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarga dan para sahabatnya.

Segala puji pujian hanya untukMu Ya ุงู„ู„ู‡ .        

                                          
ุฑَุจَّู†َุง ุธَู„َู…ْู†َุง ุฃَู†ْูُุณَู†َุง ูˆَุฅِู†ْ ู„َّู…ْ ุชَุบْูِุฑْู„َู†َุง ูˆَุชَุฑْุญَู…ْู†َุง ู„َู†َูƒُูˆْู†َู†َّ ู…ِู†َ ุงู„ْุฎَุงุณِุฑِูŠْู†َ

ุฑَุจَّู†َุง ุกَุงุชِู†َุง ูِู‰ ุงู„ุฏُّู†ْูŠَุง ุญَุณَู†َุฉً ูˆَูِู‰ ุงْู„ุขุฎِุฑَุฉِ ุญَุณَู†َุฉً ูˆَู‚ِู†َุง ุนَุฐَุงุจَ ุงู„ู†َّุงุฑِ

ูˆَุตَู„َّู‰ ุงู„ู„ู‡ ُุนَู„َู‰ ุณَูŠِّุฏِู†َุง ู…ُุญَู…َّุฏٍ ูˆَุนَู„َู‰ ุกَุงู„ِู‡ِ ูˆَุตَุญْุจِู‡ِ ูˆَุณَู„َّู…َ

ูˆَุงู„ْุญَู…ْุฏُ ِู„ู„ู‡ِ ุฑَุจِّ ุงู„ْุนَุงู„َู…ูŠู†.ِ
#anumdarters
Share:
Read More

26 Ogo 2021

, , , ,

Salam Khamis

๐Ÿ’šDoa Hari Khamis๐Ÿ’š

ุจِุณูۡ€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู…ِ ูฑู„ู„ู‡ِ ูฑู„ุฑَّุญูۡ€ู…َู€ٰู†ِ ูฑู„ุฑَّุญِู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ูŠู…ِ

Ya Allah bantulah aku mengingatimu, memsyukuri nikmatmu dan memperbaiki ibadah kepada mu.

Ya Allah Engkau adalah Tuhanku, Tidak ada sesembahan yang haq kecuali Engkau,Engkau yang menciptakanku, sedang aku adalah hamba-Mu dan aku diatas ikatan janji -Mu dan akan menjalankannya dengan semampuku, aku berlindung kepadamu dari segala kejahatan yang telah aku perbuat, aku mengakui-Mu atas nikmat-Mu terhadap diriku dan aku mengakui dosaku pada-Mu, maka ampunilah aku, sesungguhnya tiada yang mengampuni segala dosa kecuali Engkau” (HR. Bukhari no. 6306)

Ya Allah Ya Malikal Mulk…ingin kami memanjatkan syukur Alhamdulillah kami kepada Mu pada hari Khamis ini kerana masih diberi peluang utk berusaha mempertingkatkan ketaqwaan kami kepadaMu. Tanamkanlah keazaman yang kuat untuk kami mencapai tujuan itu. Hindarkanlah kami drpd terpengaruh dengan hal-hal keduniaan yang melemahkan kami untuk mendekatkan diri denganMu Ya Allah.

Ya Fattahu Ya Alim...

Bantulah kami dalam menjalankan urusan agama kami. Elokkanlah urusan dunia kami yang padanya tempat kami mencari kehidupan. Elokkanlah urusan akhirat kami, yang padanya tempat kami akan kembali untuk selama-lamanya. Jadikanlah kehidupan kami ini sebagai tambahan segala kebaikan kepada kami, dan jadikanlah kematian sebagai ketenangan kepada kami dari segala kejahatan, sesungguhnya kami ingin kembali kepadaMu dengan jiwa yang tenang, Ya Allah.

Ya Allah Ya Rahman, berikanlah rezeki yang mencukupi lagi halal dan diberkati, rumahtangga yang bahagia, zuriat yang soleh dan solehah, usia yang berkat, doa yang mustajab, hajat yang tertunai, kesihatan yang berterusan, hutang yang terbayar, keselamatan dan kesejahteraan dunia dan akhirat.

Ya Allah dipagi yang mulia ini berilah kami rahmat Mu Ya Allah, letakkan kami dalam perlindungan Mu Ya Allah dan hindarlah kami dari azab api neraka.

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, limpahkanlah rahmat, keampunan dan kurniaanMu ke atas kami, cukupkanlah keperluan kami dan hindarkanlah kami daripada segala yang Engkau benci dan kami takuti.

Ya Allah kurnialah kami nikmat Mu dan berilah kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan kami, keluarga kami dan agama kami.
َ
Ya Allah berilah kami kelebihan di sebalik kekurangan, berilah kami kekuatan disebalik kelemahan, berilah kami sukacita disebalik duka nestapa dan berilah kami harapan disebalik keraguan.

Ya Allah di hari yang mulia ini kami memohon taufik dan kesejahteraan dari-Mu. Anugerahkanlah kami kekuatan ilmu , iman dan amalan kami.

Ya Allah, berilah kami keselamatan, kesihatan, keamanan, kedamaian, ketentraman dan kesejahteraan bagi kami dan keluarga kami.

Ya Allah, limpahkan dan lipat-gandakanlah rezki kami dengan rezeki yang halal.

Ya Allah,Janganlah kelebihan yang kami ada itu menjadikan kami sombong.
Lindungi kami dari sombong dan takabur,
Ampuni kami jika kami riak.
Kami mohon Ikhlas dan kerendahan hati.
Jadikan kami hamba yang hidup yang  memberikan manafaat sebanyak-banyaknya.
Pilihlah kami menjadi jalan mencukupkan kpd hambamu yang  fakir dan miskin,
Pilihlah kami menjadi jalan cahaya kepada hambamu yang berada dalam kegelapan.
Pilihlah kami menjadi jalan kebahagiaan kepada hambamu yang nestapa. 
Pilihlah kami menjadi jln pelindunganmu kpd hambaMu yg teraniaya,
Pilihlah kami menjadi hamba yg manafaat.

Ya Allah kami memohon Ya Allah, kurniakanlah kepada kedua ibubapa kami tempat yang istimewa di syurgaMu Ya Allah. َ

Ya Allah Ya Ghaffar ampunkanlah dosa-dosa kami, dosa kedua ibubapa kami, anak isteri kami, kaum keluarga kami, guru-guru kami, sahabat-sahabat kami serta sekalian muslimin muslimat di mana saja mereka berada.

Rabbana atina fiddunya hasanah wa fil akhiroti hasanah waqina 'adzabanna

Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarga dan para sahabatnya.

Segala puji pujian hanya untukMu Ya ุงู„ู„ู‡ Ya Rabbal Alamin

#anumdarters
Share:
Read More

25 Ogo 2021

23 Ogo 2021

16 Ogo 2021

9 Ogo 2021

, ,

Al FATIHAH SITI SARAH

Innalillahhi wainnailaihi rojiun ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข

Allahhummaghfirlaha warhamha wa'afihi wa'fuanha.
Sama-sama kita sedekahkan Alfatihah buat Siti Sarah Raisuddin..๐Ÿฅบ

Salam Takziah buat Shuib dan keluarga..
#anumdarters 
Share:
Read More

7 Ogo 2021

,

Salam Maghrib

RENUNGAN...

Kampung kita yang sebenarnya adalah AKHIRAT.

Apakah kita akan bergembira nanti apabila pulang ke SANA untuk merasakan kebahagiaan yang ABADI...?

Atau pulang dengan penuh penyesalan untuk merasakan penderitaan selama-lamanya...?

Kita adalah penduduk AKHIRAT yang mengembara sementara di dunia yang fana.

Kita pasti pulang...

Semoga kita  selamat dan merasakan kebahagiaan dikampung itu nanti.
Aamiin Allahumma Aamiin... ๐Ÿคฒ

Muhasabah Diri
#anumdarters 
Share:
Read More

6 Ogo 2021

, , , ,

Salam Jumaat 6.8.2021

Assalamualaikum wbt
Doa pagi jumaat 

                               
ุจِุณูۡ€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู…ِ ูฑู„ู„ู‡ِ ูฑู„ุฑَّุญูۡ€ู…َู€ٰู†ِ ูฑู„ุฑَّุญِู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ูŠู…ِ
ٍ
ุงَู„ْุญَู…ْุฏُ ِู„ู„ู‡ِ ุฑَุจِّ ุงู„ْุนَุงู„َู…ِูŠْู†َ ูˆَุงู„ْุนَุงู‚ِุจَุฉُ ู„ِู„ْู…ُุชَّู‚ِูŠْู†َ ูˆَู„ุงَ ุนُุฏْูˆَุงู†َ ุฅِู„ุงَّ ุนَู„َู‰ ุงู„ุธَّุงู„ِู…ِูŠْู†َ ูˆَุงู„ุตَّู„ุงَุฉُ ูˆَุงู„ุณَّู„ุงَู…ُ ุนَู„َู‰ ุฃَุดْุฑَูِ ุงْู„ุฃَู†ْุจِูŠَุงุกِ ูˆَุงู„ْู…ُุฑْุณَู„ِูŠْู†َ ูˆَุนَู„َู‰ ุกَุงู„ِู‡ِ ูˆَุตَุญْุจِู‡ِ ุฃَุฌْู…َุนِูŠْู†
                             
Ya Allah ampunkanlah dosa2 kami sama ada yang kami ketahui ataupnn  tidak ketahui,  berkatilah kami, rahmatilah kami, berilah kami hidayahMu agar kami sentiasa dekat dengan Mu.

Ya Allah terima kasih diatas kehidupan kami, nafas kami dan rezeki yang telah Engkau limpahkan kepada kami sehingga hari ini.

Ya Allah kuatkan kami dengan Ibadah dan amalan yang baik, jauhkanlah kami dari melakukan dosa dan maksiat. Jadikan kami sebagai hambaMu yang beriman dan beramal soleh. Mudah-mudahan hidup kami sentiasa berada dalam rahmat dan bimbinganMu.

Ya Allah jadikan hati kami lembut dalam menerima kebenaran.

Ya Allah jauhkan diri kami dari perbuatan yang akan mengeraskan hati kami, mudah-mudahan amal ibadah kami diterima disisiMu.

Ya Allah jauhkan kami dari sifat sombong terhadap sesama manusia.

Ya Allah jadikan kami hambaMu yang tawadhu', mudah-mudahan kami menjadi insan yang saling melengkapi dengan kelebihan dan kekurangan diri.

Ya Allah kurniakan kepada kami sifat malu yang dengannya kami dapat mentaati segala perintah Mu  dan dapat menjauhi segala laranganMu, moga moga sifat malu tersebut dapat menjuruskankan kami ke syurgaMu.

Ya Allah berilah kami kebahagiaan dan kesejahteraan di dunia dan di akhirat dan lindungilah semua insan yang kami sayangi.

Ya Allah ya Tuhan kami, kuatkanlah iman kami, tunjukkanlah jalan kepada kami untuk mendapatkan hidayah Mu. Mudah-mudahan kami menjadi insan yang taat kepada perintah Mu.

Ya Allah Ya Tuhan kami, kami berdoa memohon keredhaanMu untuk melaksanakan segala tanggungjawab yang telah diamanahkan kepada kami.

Ya Allah bukakanlah pintu hati kami bagi menerima segala kefahaman, curahkanlah hidayahMu agar dapat kami jadikan sebaik-baik penghayatan.

Ya Allah tunjukkan jalan yang benar untuk kami ikuti, jelaskan perkara yang bathil agar kami jauhi.

Ya Allah berilah kami sekeping hati yang selalu redha atas ketentuan Mu dan jauhkanlah diri kami dari sifat mementing diri sendiri.

Ya Allah jadikanlah keluarga kami permata dalam hidup kami, jauhkan  kami dari fitnah mereka. Sesungguhnya Engkau Maha mengetahui apa yang terbaik untuk kami.

Ya Allah pada pagi yang tenang dan penuh baraqah ini, kami bermohon agar dipermudahkan semua urusan kami baik dalam urusan Agama, Dunia atau Akhirat.

Ya Allah berilah kepada kami kekuatan dan kesabaran untuk menakluki setiap ujian yang mendatangi kami.

ُYa ุงู„ู„ู‡ kami memohon Ya ุงู„ู„ู‡, kurniakanlah kepada kedua ibubapa kami tempat yang istimewa di syurgaMu Ya ุงู„ู„ู‡ . َ

Ya ุงู„ู„ู‡ Ya Ghaffar ampunkanlah dosa-dosa kami, dosa kedua ibubapa kami, pasangan hidup kami, anak2 kami, kaum keluarga kami, guru-guru kami, sahabat-sahabat kami serta sekalian muslimin muslimat di mana saja mereka berada.

Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarga dan para sahabatnya.

Segala puji pujian hanya untukMu Ya ุงู„ู„ู‡ .        

                                          
ุฑَุจَّู†َุง ุธَู„َู…ْู†َุง ุฃَู†ْูُุณَู†َุง ูˆَุฅِู†ْ ู„َّู…ْ ุชَุบْูِุฑْู„َู†َุง ูˆَุชَุฑْุญَู…ْู†َุง ู„َู†َูƒُูˆْู†َู†َّ ู…ِู†َ ุงู„ْุฎَุงุณِุฑِูŠْู†َ

ุฑَุจَّู†َุง ุกَุงุชِู†َุง ูِู‰ ุงู„ุฏُّู†ْูŠَุง ุญَุณَู†َุฉً ูˆَูِู‰ ุงْู„ุขุฎِุฑَุฉِ ุญَุณَู†َุฉً ูˆَู‚ِู†َุง ุนَุฐَุงุจَ ุงู„ู†َّุงุฑِ

ูˆَุตَู„َّู‰ ุงู„ู„ู‡ ُุนَู„َู‰ ุณَูŠِّุฏِู†َุง ู…ُุญَู…َّุฏٍ ูˆَุนَู„َู‰ ุกَุงู„ِู‡ِ ูˆَุตَุญْุจِู‡ِ ูˆَุณَู„َّู…َ

ูˆَุงู„ْุญَู…ْุฏُ ِู„ู„ู‡ِ ุฑَุจِّ ุงู„ْุนَุงู„َู…ูŠู†.ِ
#anumdarters
Share:
Read More

29 Jul 2021

, ,

Selamat Malam

Selamat malam sahabatku.
Sebelum tidur niat utk solat tahajud.
Kalau tak tersedar pun kita dah dapat pahala.

Kalau tersedar 1/3 malam bangun la buat solat tahajud banyak fadhilatnya. 

Jika tak larat cukup hanya berdoa.
Ketika tu Doa sangat mustajab.

Jangan lupa baca sebelum tidur:

Surah al fatihah sekali
Surah al ikhlas tiga kali
Surah an Nas sekali
Surah al Falaq sekali

Insya Allah terpelihara dari mimpi buruk, gangguan syaitan, kecurian, kebakaran dan malapetaka.

Semoga kita dapat tidur dengan tenang setiap malam dan selamanya.

Aamiin ๐Ÿคฒ
Share:
Read More

26 Jul 2021

21 Jul 2021

, ,

Salam Rabu 21.7.2021

๐˜š๐˜ฐ๐˜ฎ๐˜ฆ ๐˜ต๐˜ช๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ด ๐˜ ๐˜ฐ๐˜ถ ๐˜ฉ๐˜ข๐˜ท๐˜ฆ ๐˜ต๐˜ฐ ๐˜ด๐˜ต๐˜ฐ๐˜ฑ ๐˜ฆ๐˜น๐˜ฑ๐˜ญ๐˜ข๐˜ช๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜บ๐˜ฐ๐˜ถ๐˜ณ๐˜ด๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ง ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ ๐˜ข๐˜ค๐˜ค๐˜ฆ๐˜ฑ๐˜ต ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ฆ ๐˜ง๐˜ข๐˜ค๐˜ต ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ข๐˜ต ๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ฐ๐˜ฑ๐˜ญ๐˜ฆ ๐˜ฎ๐˜ข๐˜บ ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ญ๐˜บ ๐˜ถ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ด๐˜ต๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ ๐˜ข๐˜ค๐˜ค๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ต๐˜ฐ ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ช๐˜ณ ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ญ ๐˜ฐ๐˜ง ๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ค๐˜ฆ๐˜ฑ๐˜ต๐˜ช๐˜ฐ๐˜ฏ . ๐˜ช๐˜ต'๐˜ด ๐˜ฏ๐˜ฐ๐˜ต ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ข๐˜ต ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜บ ๐˜ข๐˜ณ๐˜ฆ ๐˜ข๐˜จ๐˜ข๐˜ช๐˜ฏ๐˜ด๐˜ต ๐˜บ๐˜ฐ๐˜ถ, ๐˜ช๐˜ต ๐˜ช๐˜ด ๐˜ด๐˜ช๐˜ฎ๐˜ฑ๐˜ญ๐˜บ ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜บ ๐˜ค๐˜ฐ๐˜ถ๐˜ญ๐˜ฅ ๐˜ฏ๐˜ฐ๐˜ต ๐˜ถ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ด๐˜ต๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ ๐˜บ๐˜ฐ๐˜ถ ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ช๐˜ง ๐˜บ๐˜ฐ๐˜ถ ๐˜ข๐˜ณ๐˜ฆ ๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ฆ ๐˜ณ๐˜ช๐˜จ๐˜ฉ๐˜ต ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ. ๐˜ช๐˜ต'๐˜ด ๐˜ซ๐˜ถ๐˜ด๐˜ต ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜บ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ฅ ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ช๐˜ณ ๐˜ค๐˜ข๐˜ฑ๐˜ข๐˜ค๐˜ช๐˜ต๐˜บ. ๐˜ข๐˜ณ๐˜จ๐˜ถ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ข๐˜ต ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฑ๐˜ฐ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ต ๐˜ช๐˜ด ๐˜ซ๐˜ถ๐˜ด๐˜ต ๐˜ข ๐˜ธ๐˜ข๐˜ด๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ฐ๐˜ง ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜จ๐˜บ , ๐˜ต๐˜ช๐˜ฎ๐˜ฆ ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ ๐˜ข๐˜ต๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ช๐˜ฐ๐˜ฏ . #๐˜ฑ๐˜ข๐˜ด๐˜ด๐˜ช๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ฑ๐˜ถ๐˜ณ๐˜ฑ๐˜ฐ๐˜ด๐˜ฆ๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ฅ๐˜ถ๐˜ค๐˜ต๐˜ช๐˜ท๐˜ช๐˜ต๐˜บ
#anumdarters
Share:
Read More

2 Jul 2021

, , ,

Selamat Pagi Jumaat

ุจِุณูۡ€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู…ِ ูฑู„ู„ู‡ِ ูฑู„ุฑَّุญูۡ€ู…َู€ٰู†ِ ูฑู„ุฑَّุญِู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ูŠู…


☘️•Sabar itu bertahan
Bertahan untuk tidak menceritakan
kesusahan kita pada sesiapapun
kecuali Allah.

Aamiin ๐ŸŒน

#anumdarters 
#blogger
Share:
Read More

1 Jul 2021

, ,

Tips Kurangkan Sampah

Kadang-kadang, kita terpaksa buang daun sup, daun kari, daun bawang, kucai, daun pandan, daun limau purut, serai, lengkuas atau halia selepas beberapa hari membeli kerana ia sudah layu dan tak segar.

Ini semua membazir. Membazir kan amalan syaitan :(

Jadi apa cara untuk memanjangkan hayat mereka? Mudah saja.

1. Terus basuh selepas membeli.
2. Potong-potong menjadi kecil dan masukkan dalam plastik (pastikan pakai plastik lama ya ๐Ÿ˜‰)
3. Terus simpan di bahagian pembeku (tak perlu isi air macam dalam gambar poster ya ๐Ÿ˜…)

Apabila anda bekukan daun sup, daun kari, daun bawang, kucai, daun pandan, daun limau purut, serai, lengkuas atau halia, ia akan tahan berbulan-bulan!

Anda pun tak perlu bazir duit dengan membuang barangan yang tak dipakai. Sampah pun menjadi kurang. Kebersihan bumi pun terpelihara.

Perkara ini mungkin nampak kecil. Tapi bak kata pepatah orang tua - sikit-sikit, lama-lama jadi bukit! Amalan kecil ini jika semua orang amalkan, besar impaknya!
Share:
Read More

30 Jun 2021

, , , ,

KEMPEN BENDERA PUTIH X VITS


Kibarkan bendera putih di hadapan rumah anda jika memerlukan pertolongan dalam kelangsungan hidup semasa tempoh PKP bagi yang terkesan. Jangan malu dan jangan segan. Vits Rangers akan berikan bantuan makanan di rumah anda.

 

Vits Rangers akan membuat rondaan pada:

2 Julai 2021 dan 3 Julai 2021

10 pagi sehingga 4 petang

di dalam lingkungan 10 km sekitar Rawang seperti berikut:

Taman Tun Teja

Taman Mawar Rawang

Taman Setia Rawang

Taman Bersatu

Taman Tun Perak

Taman Pelangi

Taman Pinggiran Pelangi

Taman Rawang Idaman

Taman Garing

Taman Rawang Tin

Taman Rawang Perdana

Taman Rawang Jaya

Taman Bukit Rawang Jaya

Bandar Tasek Puteri

Kampung Kenanga

Kampung Melayu Batu 16


Share:
Read More